نکته های مهم برای چیدمان منزل شیک
نوشته شده توسط : محمد یوسفی

چیدمان منزل و دکوراسیون آن معمولاً قاعده و قانون خاصی ندارد و هر کسی می تواند بنا به سلیقه خود، این کار را انجام دهد. تنها چیزی که برای این کار نیاز است کمی سلیقه و خلاقیت و تجسم می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نکاتی در زمینه چیدمان بهتر منزل بپردازیم.

نکات مهم و اساسی در چیدمان منزل :

در ادامه برای شما ده نکته مهم را گردآوری کردیم تا بتوانید با کمک گرفتن از آن ها منزلی شیک و راحت داشته باشید.

برداشتن وسایل اضافه از سطح خانه :

برای اینکه خانه جذاب و شیک داشته باشید باید وسایل خانه را کم کرده و برای چیدمان بهتر آن را خلوت کنید تا وسایل جای کافی برای خودنمایی داشته باشند. علاوه بر زیبایی شما می توانید با توجه به این موضوع مهم به میزان زیادی در بودجه مصرفی خود صرفه جویی نمایید.شما می توانید از وسایل کم با کیفیت استفاده نمایید و بعضی از بخش های خانه را خالی بگذارید.

توجه به ارتفاع قاب ها در چیدمان منزل :

وقتی به یک گالری و یا موزه عکس نگاه کنید می بینید ارتفاعی که عکس ها را نصب کرده اند؛ بین ۵۷ الی ۶۰ اینچ قرار دارد که این عدد با سطح متوسط بینایی دید انسان که ۵۷ اینچ است؛ برابری می کند. پس به شما پیشنهاد می کنم که حتماً این مورد را در نصب قاب عکس ها و تابلو های نقاشی در نظر بگیرید.

اهمیت ابعاد فرش در چیدمان منزل :

برای اینکه دکوراسیون منزل شما به زیبا ترین شکل ممکن انجام شود، باید فرش را با توجه به دو نکته ای که در ادامه آورده ایم انتخاب کنید :

  1. فرش خیلی بزرگ باشد و تمامی سطوح را بپوشاند.
  2. فرش اندازه ای باشد که تنها ۱۲ الی ۱۸ اینچ از سطح زمین پیدا باشد.

دقت داشته باشید استفاده از فرشی که تمامی سطح زمین را بپوشاند، باعث می شود خانه شما اشرافی تر به نظر برسد. همچنین در اتاق های کوچک می توانید از یک فرش کوچک استفاده کنید که پایه های جلویی مبل روی آن قرار بگیرد و تا حد امکان از قالیچه های کوچک استفاده نکنید.

چیدمان منزل

به کار بردن وسایلی که توجه را جلب می کند :

یکی از کارهایی که برای جذاب کردن چیدمان منزل می توان انجام داد، این است که از یک وسیله زیبا که جلب توجه کند استفاده کنید؛ مثلاً در آشپزخانه از هود با طراحی خاص استفاده کنید و یا در اتاق نشیمن یا خواب یک تابلو فرش جذاب نصب کنید. همچتین می توانید از یک شومینه زیبا با یک چراغ استفاده نمایید.

در چیدمان منزل به زاویه دید دقت نمایید :

علاوه بر چیزهایی که در قسمت قبل گفته شد، دقت کنید که کدام زاویه دید از اهمیت بیشتری برخوردار است و وسایل جذاب خود را در آن قسمت استفاده نمایید. برای مثال در اکثر دکوراسیون ها یک وسیله جذاب که جلب توجه می کند در ابتدای ورودی قرار گرفته است.

 جایگزین کردن وسایل در چیدمان منزل :

گاهی اوقات در حین تغییر دکوراسیون متوجه می شوید که وسایل شما با ایده ای که در ذهن دارید، همخوانی ندارد. شما می توانید آن ها را شناسایی نموده و در انباری خانه نگهداری کنید و یا آن ها را به فروش برسانید.

سایز متفاوت وسایل :

 گاهی به منظور تغییر چیدمان منزل وسایلی را خریداری می کنیم؛ که ممکن است در مغازه زیبا و شیک باشد، اما برای منزل شما خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشد. در نتیجه هنگام خرید این گونه وسایل حتماً به اندازه آن و تناسبشان با منزل خود دقت فرمایید.
 چیدمان منزل کوچک

نقش لامپ در دکوراسیون منزل :

یکی از کارهای مفیدی که زیبایی چیدمان منزل شما را چند برابر می کند، نور پردازی است. برای مثال می توانید در آشپزخانه و ساخت کابینت ها از چراغ استفاده کرد.

این مطلب را حتما بخوانید  5 گام در دکوراسیون اتاق خواب که نباید نادیده بگیرید

در منزل خود هماهنگی ایجاد کنید :

وقتی صحبت از هماهنگی می شود، باید به این نکته توجه کنید که وسایل انتخاب شده بر اساس سلیقه شما حتماض باید به گونه ای باشند که جلوه زیبایی به منزل ببخشد. در چیدمان منزل وسایل ناهماهنگ هر چند که تک تک زیبا باشد؛ می تواند دکوراسیون منزل را زشت کند. برای مثال شما نمی توانید یک صندلی مربعی و یک کتابخانه و لوستر بزرگ را در یک اتاق استفاده کنید و انتظار داشته باشید که چیدمان منزل شما بی نقص باشد.

برای دکوراسیون ایده آل از علایق خود دست بکشید:

با وجود اینکه سلیقه شما در چیدمان منزل از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما سعی کنید گاهی اوقات برای این کار از یک راهنما کمک بگیرید. برای داشتن یک دکوراسیون زیبا حتماً باید به جز سلیقه خود، از سلیقه دیگران نیز کمک بگیرید.

حال که نکات لازم را برای دستیابی به بهترین چیدمان منزل خود یاد گرفتید، می توانید همین حالا دست به کار شوید. البته فراموش نکنید که نظر یا پیشنهاد خود را با ما و دیگر کاربران مجله اینترنت چک به اشتراک بگذارید.

 

https://internetchk.com/important-points-for-stylish-home-layout/





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: